Fredagsmys.

Idag var det jag som hade fredagsfika på jobbet. Var inte det roligaste jag gjort att förbereda mitt fika igår :) Men det var helt ok att när alla satt och fikade idag på jobbet och tyckte det smakade kanon :) Själv lyxade man på med en kvarg.
Bjöd på 2st tårtor :)



Idag är det fredag alltså FREDAGSMYS :)
Mitt mys blev ett lång pass på gymmet med bra energi. Tycks ha hur mycket energi som helst just nu bara att "go with the flow".

Såg i alla fall ut så här.
Gym:

Axlar, mage och dips

Axlar Hantelpress: 34x6,6,6,6 kort vila och många set uppvärmning innan första arbets set.

Viktskiva lyft ss utsida axlar hantlar: 15kg viktskiva x12,12,12,12 ss 8kgx10,10,10,10

Baksidaaxlar sittande kabeldrag ss baksida axlar hantlar: 4setx10 ss 4setx10

Sittande baksida i maskin: 3setx10rep

Mage: 3övningar 3set x10rep.

Dips 7set:kvx20, kv+10kgx20, kv+20kgx15, kv+10x15,14, kvx10,10

 

köttar dips


 

Inte roligaste vädret att gå i men ibland får man bara bita ihop.

 

Slänger in en sista bild för idag av ett citat jag gillar.

Ha en bra helg.

 

Havrepannkakor!

 
Börjar med en bild på havrepannkakorna med blåbär,nutella och glass :D
Sjukt gott.
 
Helgen har varit kanon förutom att Maja jobbar. Var länge sen vi hade en helg ledig helg tillsammans, Ofta blir det att hon jobbar helger och det är då jag är ledig. Men idag så slutar hon tidigt så då kan vi ta vara på resten av Söndagen tillsammans :)
 
Fredag tog och flexade ut från jobbet kl 15, var lugn så var bara att passa på. Hem och packade väskan för att dra till gymmet och ta ett snabb pass innan det var dags att åka hem till mamma och pappa på middag. Eftersom jag är kass på att komma ihåg födelsedagar så fattade jag inte att det var middag för att fira min mammas födelsedag (hon fyller på tisdag) så blev att komma tomhänt :( Men själv klart kommer en present till tisdagen :) Böev i alla fall ett Bröst pass på gymmet innan middagen. Var mycket blandad mat men som tur är vet min mamma om min träning och diet så det fanns bra mat till mig med :) Mamma är bäst!
 
Bröst passet:
Bänk: 40kgx10, 50x10, 50x10, 70x5, 80x5, 100x5, 110x5,5,5,5,3(+2), 70x5,5,5,5
 
Lördag började med morgonkaffe klockan 6:50(sjukt tidigt, haha) hos mig med Macke som sällskap. Sedan bar det av mot tv-masten för förmiddagsträningen! Uppvärmningsjogg i kuperad härlig terräng! Mycket kuperat.

Sedan blev det ett benmosar pass av från Mackes hårda skola :-)

10st 45s/15s med runt en minut vila mellan blocken då vi drack lite aminosyror och åt russin :-)

knäböjshopp                                                 utfallshopp

uppkliv på bänk(ett ben i taget)                  knäböj


Nedvarvningen blev en liten promenad som avslutades med blåbärsplockning.Sedan hem till mig där Macke drog ihop en ny upcoming favourite till brunch på ätardagar: havrepannkakor!(se bild överst)

Slappade sedan i kapp i soffan med kaffe och film innan vi drog en sväng på stan för att fixa några ärenden innan vi drog av dagens gympass.
 
Gym
Rygg, biceps och vader

Rygg:
Chins: 2 uppvärmning kvx10, kv+15x5, kv+20x5,5,5,5,5, kvx12,10
Smala omvänt grepp: kvx10,10,10
Macke varieant: chins men dra sig upp mot en handen, kvx6,6,6
Skivstångs rodd: 50x10, 80x5, 110x5,5,5,5,5


Biceps, Macke special
21:an, kabelpump,sittande hantel curl, stående t-upp.

Detta körs förutom 21:an med 10 reppare och ingen vila mellan övningarna och sen ca 1min innan nästa varv och allt körs 5 varv.


Vader:
Sittande press
Stående press
Sittande vader i benpressen

5varv x 10 rep, vila efter varje varv.
 
Avslutade kvällen med att mysa med Maja :)
 
LIVET ÄR UNDERBART!
 
 
 
 
 

Första dippen

Idag kom första dippen. Mycket oväntat då jag än så länge inte haft problem med hungern eller sovit dåligt.
Vaknade i morse och var lite småseg. Hade en rätt lugn dag på jobbet också med en kurs och inga möten vilket gjorde att dan flöt på rätt bra. På väg hem från jobbet kom dippen, brukar i vanliga fall vara sjukt taggad för träning men inte idag. Segade till i bilen hem och när jag kom hem så satte jag mig i soffan vilket var dumt.
Somnade så klart och vaknade 30 min senare ännu segare och ännu mindre sugen på träning. Blandade till en PWO (VIP-X, http://www.mmsports.se/Body-Science-Vip-X.html) och även min amino drink. Taggade mig själv för att göra ett bra pass. Gick iväg till gymmet och under den tiden kickade PWO:n in och fick ett perfekt fokus på passet.
Hoppas nu att nästa dipp dröjer eller allra bäst att den inte kommer alls :)

Dagens pass:
Ben
Raka mark: 40x5, 60x5, 90x5, 5,5,5,5,5x110kg, explosivt

Utfalls gång: 16kg kattlebell,16,16,16,16x10/ben, kort vila
Benpress:200x5, 250x5, 300x5, 350x5, 400x5, 440x5, 480x5, 440x5, 400x5, 350x5, 300x5, 250x5, 200x5, explosiva
Bencurl: 5set x5rep, explosiva
Benspark: 5set x5rep, explosiva


Blev ett riktigt bra pass trots allt.
14 veckor och 2 dagar kvar.
 
 

Liknande inlägg