Benböj challange!

Några kompisar som kom på en challange i benböj som jag bara ville prova.

Challange benböj 50kg: 1min så många rep du kan/vill 2 min vila, sen 5 varv = total rep


Var sjuk taggad och ladde med GAKKIC(http://www.mmsports.se/Body-Science-Gakkic.html)  innan  jag drog iväg för att sätta Macke och Kim "krämpan" Wiik på plats. Körde uppvärmning och taggade till. Men när jag skulle köra började jag känna pressen att leverera. Nyllet var där och hjälpte till att lägga upp taktiken. Tanken var 30, 30, 25, 25, 20 och då skulle jag ta Macke med 6 rep.


Resultat, 30 lätt, hade 12 sek kvar men höll mig till planen, 30 lätt, 8 sek kvar, 25 syran börjar komma, 10sek kvar, 26 huvva pressade en extra men det satt långt inne. 26 benen brinner HJÄLPPPPPP eller som Kim sa, betong ben med chokladpudding.......när det var 30sek kvar så låg jag nog på 17 och det kändes stumt, men med lite pannben så körde jag på, tappade ryggen på sista och höll på att ramla på näsan men kom upp, hade tid för en till men det gick bara inte. Syran i benen var helt sjuk.....

Tot rep: 30, 30, 25, 26, 26= 137

Låg sedan och pustade på golvet och fick byta position var 30 sek för att det krampade. eftr 10min så kändes det ok.. ett tag i all fall. Körde raka mark 3 set sen benspark 3 set med ss bencurl.

Så här i efterhand så skulle jag nog ha kör några till på första och sen trappat ner. Men nu har man kört och vet vad det handlar om :)
 
 
Om någon läser och testar så skriv gärna om era resultat och hur ni kände som en komentar till detta inlägg


Vet inte om jag gör om detta igen. Krampar nu också när jag sitter i soffan, Undra om min jogg ikväll kommer att bli av.....

Axlar och triceps!

Då var det dags för axlar och triceps. Brukar inte köra dessa muskelgrupper tillsammans, har varit lite omgruppering denna vecka så nu blev det så här.
 
Tanken var att börja med triceps/dips men det var upptaget över allt så då blev det axlar först i stället.
 
Axlar:
Sittande hantelpress: 20kgx10, 26kgx10, 32kgx10, 36kgx6, 32kgx10, 32kgx8
Sittande skivstångspress i smith: Lätta, höll i mot ner och explosivt upp. 20kgx15, 30kgx15, 30kgx15, 30kgx15 (bara vikterna räknade, vet inte vad "stången" väger)
Hantlar utsida: 4set x10-15rep
Hantlar baksida: 4set x10-15rep
Kabel baksida: 4 set x10-15rep
 
Triceps:
Dips: kv x14, kv x14, kv x30, kv x24, kv x18, kv x13, kv x10. Planen var 30, 25, 20, 15, 10 men det gick inte den här gången.
Z-stång liggande på bänk: 4set x12
Smalbänk: 4set x15
Kabel rakstång: 3set x12
 
Bra tryck i armen och axeln. Dagen har varit lång,så känns det i alla fall, haft kurs hela dagen och det blir jobbigt att bara sitta och lyssna på när någon står och pratar hela dagen när man inte är van. Imorgon är en vanlig dag i gen :) skönt.
 
Triceps form:
 
Måste skaffen bättre kamera så det inte blir så suddigt.
 
Igår blev det vila från gymmet men det blev promenad och kvällsjogg med min bästa jogging kompis.
 
Grymt ljud, ingen kabel,  skönt med bluetooth :D 
 
 
 

Vilodag...

Tanken var att det inte skulle bli något gym idag utan bara ta en promenad och sedan en lätt jogg, men så blev det inte.

Jag brukar nästab alltid gå en power walk på lunchen. Är så skönt att få komma ut från kontoret en sväng och få lite frisk luft för att sedan stänga in sig på kontoret igen. Men igår blev det inte riktigt så. Skulle precis dra iväg då jag fick ett samtal om ett akut problem som jag var tvungen att ta tag i på en gång. Problemt var löst tills det var dags att gå hem vid 16 men behhövde även göra några andra saker osm jag inte hunnit med så det blev inte hemång förrän 18.

När jag kom hem så regnade det och var inte alls sugen på någon promenad eller jogging tur så det blev ändrade planer. Drog till gymmet och köttade biceps och mage i stället. Perfekt för en vilodag :)

Bicpes:
Rak stång curl: 30kgx10, 40kgx10, 50kgx10x 60kgx10, 50kgx10, 50kgx10, 40kgx10, 40kgx10, 30kgx10
Sittande på lutande bänk med hantlar: 4set 14kgx10
Maskin sst-upp rep: 4 set x10-15rep

Mage 3 övningar.

Skönt pass, fick bra tryck i biceps :) när jag gymat klart så regnade det inte så jag bestämde mig för en kvälls jogg. Så klart började det dugga lite men men. Var riktigt skönt när jag väl kom hem igen.

Liknande inlägg