Rygg och C2 rodd

Dagens pass
Chins: kv x5, +10kgx5, +15kgx5, +25kgx5, +25kgx5, +25kgx4, kv x19
Marklyft: 60kgx5, 110kgx5, 140kgx2, 170kgx1, 180kgx1, 140x8(omtag mellan varje rep)
Latsdrag,brett: 4set x12-15rep
Latsdrag smalt: 4set x12-15rep

C2 rodd 1000m: 3:19.50

Nöjd med passet. Chinsen lossnade lite idag. Kändes riktigt bra och inte lika segt som det brukar kännas. Blivit lite snabbare upp och "släpper" mig till utsteäckt läge i stället för att sega upp och sega ner. Ska börja chinsen med att se max rep på kv(kroppsvikt) nästa chins pass.
Marken var inte lika bra idag. Var tungt och fick verkligen slita med alla lyft. Men bara att nöta på. Det possitiva är i alla fall att ryggen känns bra.
Sen blev det lite latsdrag innan det var dags för det jag hade gruvat mig för innan. C2 rodden 1000m.... Har bara provat 1000m en gång tidigare och då rodde jag 3,22 så det var målet. Lyckades med 3,19,50. så helt klart nöjd men det finns mera att ge
.
Suddig bild, skyller på energi brist, hade svårt att hålla kameran stilla.
1 Frippster:

skriven

Hallå eller!?!? Fan vad snyggt jobbat med chinsen och avsluta med 19xkv är mycket fint efter en sån där serie... Fixar du 30 kv nu om du är utvilad?

Svar: Tack tack! Vet inte riktigt, men mitt pb innan dett var 20st som första försök, utan remmar, detta var med remmar. Ska prova att maxa med kv nästa gång jag kör chins. Känns lite som det "klickade" med tekniken nu när jag körde :D hoppas det känns så där bra nästa gång också bara.
Markus Sjölund

Kommentera här: