DC-13

Hej,
Börjar med att tacka alla som stöttat och hjälp till under resans gång.
Ett speciellt tack till Maja som stått ut med mig samt Marcus Lindberg som hjälpt mig med chins och dips samt bollat allmänt om mina funderingar och så klart MMsports
 
Ja då var DC-13 avslutad och vad tänker och tycker jag då.

Jo den får okmen inte mer(nu pratar jag bara om själva fysik och styrke ronden inte upplevelsen för hela helgen). När jag tittar på bilder från poseringen så tycker jag inte att man ser vilken bra form jag var i och kan man inte visa upp det man slitit för inför domarna så får man inte heller höga poäng. Har koncentrerat mig på att komma i bättre form än vad jag koncentrerat mig på att vara bra på att visa upp det jag har. Var i bra form men fick heller aldrig till det till 100% på tävlingsdagen. Känndes bra och jag tyckde då och där att jag hade tryck men efter tävlingen när jag var på Max och åt hamburgare och strips så vet jag att det inte var i närheten av rätt tryck och rätt känsla, När burgaren var i kroppen som var det som att huden var för tight och musklerna svällde så pass att huden skulle spricka :) och det är den känslan plus posering som ska tas med till nästa år. För det blir tävling igen nästa år även om jag har funderat på att köra CBB. Men efter detta uppvaknande med poseringen så är inte CBB att tänka på samt att jag verkligen vill nå en topp 6 placering som jag vet att jag har i mig bara jag nöter posering samt att jag givetvis lyckas igen med styrkeronden.
Styrkeronden är jag väldigt nöjd med. Har här jag sammarbetat väldigt mycket med Marcus Lindberg som hjälp mig att bli mer explosiv vilket har gett resultat. Otroligt strikt bedömning i styrkemomenten på Decembercupen måste tilläggas, så det är tufft men också likt för alla. Klarade i alla fall 21 godkända av 27 gjorda chins, hade 20 godkända av 23-24 i fjol. Av de fyra sista chinsen i år så fick jag 3st bortdömda pga att jag inte kom över med hakan sen drog jag en till godkänd innan det var slut på energi. Slarvigt att missa 3st på rad när dom är så tydliga och upplyser en om exakt vad man gör för fel men ändå upprepar jag samma fel som sagt. Bara att ta med i träningen.
Dipsen blev till slut 30 godkända av 30 gjorda. Hade i fjol 26st. Inte så mycket att säga. Väldigt kort vila efter chinsen så man är redan trött när man ska köra. Vill gärna vara mer explosiv här men eftersom domaren påpekade långsammare annars blir det inte godkänt så var det bara att hålla nere tempot, Men samma här lika för alla.

Resultaten har inte kommit ut ännu men får uppdatera vilken plats jag hamnade på när det kommer ut.

Sen är jag sjukt nöjd med hela resan och det var väldigt speciellt att se frugan tävla. Kom någon tår när hon klev upp på scen. Hon har slitit och kämpat så hårt så det var en höjdpunkt. Sen att få göra detta med vänner som valt att följa med och stötta både migb och Maja var också väldigt trevligt och fint. man blir rörd.
Ett extra tack ska också Marcus Lindberg ha för att han ställ upp och hjälp mig på denna resa både innan och under tävlingen som min coach backstage. Första gången för honom men han var som ett proffs. Han höll mig verkligen lugn och uppdaterad på allt som jag behövde veta.
Hoppas han har tid för mig även mot 2014 satsning då han och jag har den rutin som kan ta mig mot topp 6 placering och kanske till och med en medalj.
 
Bilder från tävlingen:
 
 
 
 
 
 
 
 
Maja visar vad hon tycker om mig ;)
 
 
Bild direkt efter lite mat på MAX. Fick ett sjukt tryck.
 
 
 
1 Kim:

skriven

Jäkligt bra jobbat!
Du förbättrar dig i båda styrkemomenten! Sen var det ju lite slarvigt med chinsen där. Lite väl många underkända =) Men bara att ta lärdom, det verkar ju ha varit lite uber-hård bedömning också!
Formen såg grym ut!

Svar: Tack Kim.Ja det var skönt att jag levererade lite bättre i styrkemomenten i år i alla fall men nästa år ska slarvet också bort :)
Markus Sjölund

2 Dockstahövdingen:

skriven

Starkt jobbat Sjölund! Disciplin och hard wrk!!!

Svar: Tack coach :)
Markus Sjölund

Kommentera här: