Havrepannkakor!

 
Börjar med en bild på havrepannkakorna med blåbär,nutella och glass :D
Sjukt gott.
 
Helgen har varit kanon förutom att Maja jobbar. Var länge sen vi hade en helg ledig helg tillsammans, Ofta blir det att hon jobbar helger och det är då jag är ledig. Men idag så slutar hon tidigt så då kan vi ta vara på resten av Söndagen tillsammans :)
 
Fredag tog och flexade ut från jobbet kl 15, var lugn så var bara att passa på. Hem och packade väskan för att dra till gymmet och ta ett snabb pass innan det var dags att åka hem till mamma och pappa på middag. Eftersom jag är kass på att komma ihåg födelsedagar så fattade jag inte att det var middag för att fira min mammas födelsedag (hon fyller på tisdag) så blev att komma tomhänt :( Men själv klart kommer en present till tisdagen :) Böev i alla fall ett Bröst pass på gymmet innan middagen. Var mycket blandad mat men som tur är vet min mamma om min träning och diet så det fanns bra mat till mig med :) Mamma är bäst!
 
Bröst passet:
Bänk: 40kgx10, 50x10, 50x10, 70x5, 80x5, 100x5, 110x5,5,5,5,3(+2), 70x5,5,5,5
 
Lördag började med morgonkaffe klockan 6:50(sjukt tidigt, haha) hos mig med Macke som sällskap. Sedan bar det av mot tv-masten för förmiddagsträningen! Uppvärmningsjogg i kuperad härlig terräng! Mycket kuperat.

Sedan blev det ett benmosar pass av från Mackes hårda skola :-)

10st 45s/15s med runt en minut vila mellan blocken då vi drack lite aminosyror och åt russin :-)

knäböjshopp                                                 utfallshopp

uppkliv på bänk(ett ben i taget)                  knäböj


Nedvarvningen blev en liten promenad som avslutades med blåbärsplockning.Sedan hem till mig där Macke drog ihop en ny upcoming favourite till brunch på ätardagar: havrepannkakor!(se bild överst)

Slappade sedan i kapp i soffan med kaffe och film innan vi drog en sväng på stan för att fixa några ärenden innan vi drog av dagens gympass.
 
Gym
Rygg, biceps och vader

Rygg:
Chins: 2 uppvärmning kvx10, kv+15x5, kv+20x5,5,5,5,5, kvx12,10
Smala omvänt grepp: kvx10,10,10
Macke varieant: chins men dra sig upp mot en handen, kvx6,6,6
Skivstångs rodd: 50x10, 80x5, 110x5,5,5,5,5


Biceps, Macke special
21:an, kabelpump,sittande hantel curl, stående t-upp.

Detta körs förutom 21:an med 10 reppare och ingen vila mellan övningarna och sen ca 1min innan nästa varv och allt körs 5 varv.


Vader:
Sittande press
Stående press
Sittande vader i benpressen

5varv x 10 rep, vila efter varje varv.
 
Avslutade kvällen med att mysa med Maja :)
 
LIVET ÄR UNDERBART!
 
 
 
 
 
1 Macke:

skriven

Häääliga tider :)

skön och rolig helg med fantastisk träning :)

kul att du hänger med på mina upplägg och ideer. imponernade fysik rakt igenom nu sjölund!!

havrepannkakor på ätardagar? rena rama dynamiten även under diet. bara anpassa tillbehören till lättglass och blåbär och kanske stryka 100 gram nutella? ;)

keep on rockin!

Svar: Hahaha ja visst skulle det funka bra även under vardagen men du vet hur jag är kör mycket på känsla och då är jag tryggare på sånt jag ätit förr och vet funkar sen tror jag det gör sig bäst att äta direkt och inte ha i matlådan och värma i micron :)
Alltid kul att testa dina upplägg. Du är ett bevis på att det är bra träning. Ser fram i mot nästa pass tillsammans.
Markus Sjölund

Kommentera här: