DC-12 avklarat!

Lägger ut lite bilder nu och försöker skriva om vad jag tycker och tänker efter min tävlingsdebut senare i veckan eller till helgen. Här en kort sammanfattning eller halv kort i alla fall ;)

Kom i alla fall 13 av 22 i långa klassen.(Blev 3 klasser eftersom det var så många anmälda), i vanliga fall -180cm/+180cm)
Som sagt vi var 22st i klassen som splittades på 11 åt gången på scenen. När alla 22 visat upp sig så kallade de in de 15 som gick vidare (där jag var med, och de som inte kom vidare hade där tävlat klart) Vi gick då ut alla 15 för att särbedömmas. Kändes bättre första vändan än andra gången jag gick ut. Poserna satt inte riktigt som de borde göra(har mycket att träna ¨på när det kommer till att posera)
I alla fall så fick jag dessa dommar poäng
Domarsiffror, R1 Fysikrond      
1 2 3 4 5 6 7 Min Max Po Pl
6 10 11 10 13 15 15 6 15 59 14
 
Fick rätt blandade poäng, allt från 6 till 15. Har inte riktigt tagit reda på vad det igentligen betyder om det ens betyder något att jag fick så blandade poäng.
 
När man nu var bland de 15 som gick vidare så var det klart att jag skulle få köra chins och dips.
 
CHINSEN: Startade bra och allt kändes lätt, vid 17 så kändes det lätt och som om det kunde bli up i mot 27 som är mitt PB men efter 20 så var det proppen ur... Krampen kom som ett brev på posten, gjorde till slut 22 men fick alltså 20 godkända.
 
DIPS: Krampen släppte aldrig så kände direk här att det skulle bli tungt att komma upp till målet som var 30+, fick slita som bara den för att komma upp till 26st (gjorde 27 men fick 26 godkända)
Styrke poängen nedan.
För att se alla resultat och poäng kika in på För att se alla resultat titta in på http://www.skkf.org/?articleId=10&lang=SE
 
Lärdom: Drick tidgare, tex innan det är dags att gå upp på poseringen så kroppen hinner ta åt sig av vätskan och inte krapmar sönder i styrkeronden.
Skriver mer om tömningen i ett inlägg framöver.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här bilden är grym på många sätt. Jag med både 1;an (Robban, till vänster) och 2:an(Knasen, längst till höger) och framför allt jag med världsmästaren Kristian Sewen.  Måste verkligen berätta vilken grym kille Kristian är som har varit runt och tävlat hela hösten och sedan kommer ner till DC och for runt och hjälpte alla i Team MMsport/Body Science, tror inte han satt still (förutom när han åt ;) ) på hela fredag kväll och lördagen. peppade och jade på alla hela tiden. Jag fick tex hjälp med färg samt lite coachning med posering samt att han skrek på mig när vi poserade så det skulle bli så bra som möjligt. En grym kille helt enkelt.
 
 
BIlder från måndagens lunch pass på jobbet,
bra tryck.
 
Avslappnad
 
 
 Svårt att front posa och ta kort samtidigt och få det att likna något :)
 
Fick jag mersmak av att tävla..?
 
Svar: JA. Blir minst en tävling nästa år som det känns nu ;) Mer om de planerna en anna dag.
 
/Markus Sjölund

Kommentera här: