Puhh!

Ja då var det söndag igen. Haft en bra vecka och ett ännu bättre avslut.
 
Började veckan med två spontan köp.
Skorna köptes faktiskt på gymmet direkt ur en bekants väska :) hahah. Han hade näligen beställt dessa från USA och tyckte tyvärr att de var för små och frågade mig vilken storlek jag hade. Sen provade jag dom och de passade mig så jag slog till. Hade tittat på liknande skor så det var ett enelt val.
Senare efter så åkte jag för att handla på ICA och det var bok rea och då slog jag även till på Steve Jobs bok som jag ändå tänkt köpa. Enkelt när den bara låg där framför mig :)
 
 
Första passet avklarat. Känndes mycket bra. 5 viktskivor av 5 möjliga.
 
 
Sen flöt veckan på. Tränade ett pass med Maja när hon kom hem från Umeå i fredags för att sedan vila lördag och bara njuta av dagen med Maja.
 
 Vi började med sovmorgon för att sedan äta en mysfrukost innan vi skulle göra stan.
Nämner man stan för Maja så blir det fart på henne. Inte ofta hon är först ut från lägenheten men nu flög hon ut :)
 
 
Blev en del provande av kläder och gissa vad som som vann. Inte varje dag jag vinner, men idag blev det mera handlat för mig än för Maja.
 
Älskar att handla på JC, finns både kläder som jag gillar och även personalen är grym, speciellt Kent. Han hjälper mig att hitta rätt och han säger inte att allt ser bra ut utan han är verkligen ärlig när han tycker något. Han ser även på mig när det inte känns riktigt bra och säljer inte på mig bara för att få sälja, Riktigt bra service helt enkel.
 
Shoppingrundan avslutades med sen lunch innan det var dags att se hockey. Derby mellan MoDo-Timrå.
Var ingen bra match var helt enkelt ett sömnpiller till match så för att hålla sig vaken blev det en massa godis, bland annat min favorit godis TuttiFrutti ;)
Finns inget bättre godis!
 
 
Kvällen avslutades sen med middag hemma och film.
 
Utvilad på söndag så känndes det riktigt bra för kommande benpass. Hade triggat mig själv om att börja öka på vikterna i benböjen då det har kännt riktigt bra i kroppen sista veckorna så nu bvar det verkligen dags att börja ta i och trycka upp lite vikter som liknar nått,
 
Första benpasset i nya skorna och det känndes riktigt bra direkt. Stegade sakta upp för att köra en 2a på 140kg som jag bara har kört en 1a på i år. Har som PB i böjen 155kg så kändes bra på 140. Sen blev det 150kg på stången och nu var det bara att ta i och trycka upp skiten och få det överstökat. Full fokus och greppar stången lite längre ner på ryggen (hade kört det hela passet) och sen ut, ta luft och böj, Gick lätt..(eller ja lättare än jag tänkt) så blev en 2a av bara farten. PUHHHH. Känns riktigt bra. Nästa benpass så är siktet inställt på nytt PB.
 
Avslutade passet med lite massage för ben och rygg.
 
 /Markus
1 docksta:

skriven

Rolig läsning :)

tutti frutti och grymma knäböj. vilken helg :)


Svar: Tutti Frutti is the shit, var därför det lossnade i böjen ;) + hellboy skorna :D
Markus Sjölund

Kommentera här: